Gå till innehåll
svg_comments atlicons_arrow svg_facebook svg_linkedin svg_mail atlicons_menu svg_playsvg_search atlicons svg_twitter atlicons_facebook_f atlicons_login dlp-lrftag
Lantbruk 9 oktober 2019

Arla draperar Stockholms central med mjölkbudskap

Arla gör som Oatly: Draperar Stockholms Centralstation. Men den här gången lyder budskapet ”Bara mjölk smakar mjölk”.

 Mejerijätten draperar Centralstationen med budskapet ”Bara mjölk smakar mjölk”.
Mejerijätten draperar Centralstationen med budskapet ”Bara mjölk smakar mjölk”. FOTO: Arla

Nyligen startade Oatly kampanjen ”Spola Mjölken”, bland annat tog man över Stockholms Centralstation där budskapet syntes tydligt i vänt- och ankomsthallar.

Nu gör Arla samma sak. Men enligt mejeriföretaget är det inte ett svar på Oatlys kampanj.

Planerad sedan länge

– “Bara mjölk smakar mjölk” lanserades för två veckor sedan och går i olika kanaler som TV, sociala medier, online video och utomhus, och som är planerad sedan länge. Vi hade en kampanj på Centralstationen även förra året och därför är det inte så konstigt att vi gör det i år igen, säger Kristina Hammerö, kategoriansvaring för mjölk på Arla, till branschtidningen Resumé.

Går inte att ersätta

Enligt Kristina Hammerö påminner kampanjen ”Bara mjölk smakar mjölk” konsumenter om att mjölk inte går att ersätta med någon annan dryck. På Centralstationen ges exempel på situationer där en kanelbulle serveras med en grön smoothie och en wallenbergare med energidryck för att illustrera det.

LÄS MER: Oatlys nya kampanj: Spola mjölkenLÄS MER: Havrebönder kritiska till Oatlys utmanande kampanj

Relaterade artiklar

Kommentarer

Genom att kommentera på Lantbruk så godkänner du våra regler.

Läs mer om

Till toppen