Arla draperar Stockholms central med mjölkbudskap
Arla gör som Oatly: Draperar Stockholms Centralstation. Men den här gången lyder budskapet ”Bara mjölk smakar mjölk”.
Nyligen startade Oatly kampanjen ”Spola Mjölken”, bland annat tog man över Stockholms Centralstation där budskapet syntes tydligt i vänt- och ankomsthallar.
Nu gör Arla samma sak. Men enligt mejeriföretaget är det inte ett svar på Oatlys kampanj.
Planerad sedan länge
– “Bara mjölk smakar mjölk” lanserades för två veckor sedan och går i olika kanaler som TV, sociala medier, online video och utomhus, och som är planerad sedan länge. Vi hade en kampanj på Centralstationen även förra året och därför är det inte så konstigt att vi gör det i år igen, säger Kristina Hammerö, kategoriansvaring för mjölk på Arla, till branschtidningen Resumé.
Går inte att ersätta
Enligt Kristina Hammerö påminner kampanjen ”Bara mjölk smakar mjölk” konsumenter om att mjölk inte går att ersätta med någon annan dryck. På Centralstationen ges exempel på situationer där en kanelbulle serveras med en grön smoothie och en wallenbergare med energidryck för att illustrera det.
LÄS MER: Oatlys nya kampanj: Spola mjölkenLÄS MER: Havrebönder kritiska till Oatlys utmanande kampanj
Kommentarer
Genom att kommentera på Lantbruk så godkänner du våra regler.