Gå till innehåll
svg_comments atlicons_arrow svg_facebook svg_linkedin svg_mail atlicons_menu svg_playsvg_search atlicons svg_twitter atlicons_facebook_f atlicons_login dlp-lrftag
Lantbruk 19 december 2018

Ica och Oatly i oväntat samarbete

Nu får Ica-Stig konkurrens av Oatly-Tony. Efter att havredrycksjätten budat hem en auktion som Ica hade via Musikhjälpen så verkar nu Oatlys VD Tony Petterson dyka upp i en kommande reklamfilm.

 Havredrycksproducenten Oatlys VD Toni Petersson ser ut att delta i en kommande Ica-reklamfilm.
Havredrycksproducenten Oatlys VD Toni Petersson ser ut att delta i en kommande Ica-reklamfilm. FOTO: Anders Ingvarsson

Via en auktion i Musikhjälpen kunde man vinna en roll i en av Ica:s kommande reklamfilmer. Vinnande budet blev 52 102 kronor och kom från Sveriges största havredrycksproducent Oatly. Nu väntas VD:n Toni Petersson delta i filmen.

”Kul överraskning”

– Vi tänkte att det skulle bli en kul överraskning för Toni, att han får vara med i en ICA-film. Eller kul och kul… En överraskning helt enkelt. Med tanke på hur motsträvig han varit när vi velat ha med honom i våra egna filmer är det väl tveksamt om han uppskattar idén, mer än att han såklart ser uppsidan i att vi stöttar Musikhjälpen, säger Martin Ringqvist, creative director på Oatly, till Resumé.

Kan orsaka nya kontroverser

För två år sedan förlorade Oatly mot Svensk mjölk i Marknadsdomstolen och förbjöds att använda den del av sin reklam som riktade sig mot mjölk. Det talades då om ett mjölkkrig, något som Toni Petersson avfärdade.

Läs också: Oatlys VD om kaxigheten och reklamen

Relaterade artiklar

Kommentarer

Genom att kommentera på Lantbruk så godkänner du våra regler.

Till toppen