Gå till innehåll
laddar...
svg_comments atlicons_arrow svg_facebook svg_linkedin svg_mail atlicons_menu svg_playsvg_search atlicons svg_twitter atlicons_facebook_f atlicons_login dlp-lrftag
Lantbruk 25 oktober 2017

LRF Media köper del av Skira

LRF Media investerar i startupbolaget Skira AB, vars tjänster ska skapa transparens och ge lantbrukarna bättre insyn på spannmålsmarknaden.

 Ann Henriksson, VD för LRF Media.
Ann Henriksson, VD för LRF Media.

– Det är vår första satsning på digitala nyttotjänster för det gröna näringslivet, säger Ann Henriksson, VD för LRF Media.

Bakom Skira står ingenjörerna Joel Glemne och Niklas Ericson.

– Skiras tjänster kommer att göra det enklare för bönderna att fatta rätt affärsbeslut, säger Joel Glemne.

Information om affärer

Tjänsten, som Skira utformat, är ett verktyg för att få bättre koll på sin egen spannmålshandel. Genom att med några enkla klick bidra med information om sina affärer får man tillgång till lättöverskådlig statistik som andra lantbrukare delat med sig av. Som lantbrukare kan man få en uppfattning om vad priset är just nu i olika områden för olika grödor och avtal.

LRF Media förvärvar 40 procent av Skira. Ann Henriksson blir styrelseordförande. Grundarna Joel Glemne och Niklas Ericson äger fortsättningsvis 30 procent vardera och ska ägna sig åt att utveckla Skira på heltid. Niklas Ericson blir VD i Skira.

Relaterade artiklar

Läs mer om

Land Lantbruks Nyhetsbrev

Missa inga av de senaste nyheterna och aktuella debatterna inom de gröna näringarna!

Missa inga nyheter Gratis

Den information som du lämnar här kommer att behandlas i enlighet med vår personuppgiftspolicy. Vi rekommenderar att du läser den innan du går vidare.

Till toppen