Ny satsning på agtech och foodtech
LRF Media satsar nu på agtech och foodtech och lanserar en ny nyhetstjänst - Agfo. "Med Agfo vill vi inspirera hela näringskedjan: från råvaruproducenter till konsument", säger Lovisa Madås, digital affärsutvecklingschef på LRF Media.
Tanken med nyhetstjänsten Agfo är att kunna erbjuda läsare en samlad bild kring lantbrukets digitalisering (agtech) och stadsodling och råvaror (foodtech).
– På Agfo kommer du kunna följa nyheter och analyser om agtech och foodtech, entreprenörer, startups och investeringar. Du kommer att få möta entusiaster, entreprenörer, startups och tidiga användare av ny teknik i Sverige och i omvärlden, säger Lovisa Madås, ansvarig för satsningen på LRF.
Bransch i utveckling
Agfo är nu i startfas. LRF Media har under våren i rask takt lanserat inloggad premiumjournalistik och nu testas Agfo med hjälp av att besökare som kan testa plattformen medan den utvecklas.
– Agfo tror på ett livskraftigt, innovativt och hållbart lantbruk i Sverige. Kombinationen lantbruk och teknikinnovationer har alltid varit spännande, och ett ämne som vi på LRF Media har stor erfarenhet av att bevaka, säger Lovisa Madås.
Ny satellittjänst redo för marknaden (ATL)Läs mer om Agfo här och anslut dig till Agfo nyheter
Kommentarer
Genom att kommentera på Lantbruk så godkänner du våra regler.