Oatly hånar mjölken i London-reklam
Havredrycksföretaget Oatly har dragit i gång en provokativ reklamkampanj på husväggar i centrala London. Budskapet är att välja havredryck i stället för mjölk och därmed minska klimatpåverkan.
Havredrycksföretaget har sedan 2015 inte ägnat sig åt liknande marknadsföring i Sverige då de förlorade en rättstvist med LRF Mjölk, men de fortsätter med utmanande reklamkampanjer i andra länder.
Reklam i graffitistil
Oatly körde i oktober i fjol en kampanj med devisen ”It’s like milk but made for humans” i London. Nu är de i gång igen, denna gång med graffitiliknande väggmålningar spridda över stadsdelen Shoreditch, skriver tidningen The Grocer.
Lansering inför kaffefestival
Den nya kampanjen använder sig nu istället av sloganen ”Ditch milk” och lanseras i samband med London Coffee Festival. Kampanjen kommer även att spridas på reklamplats i flera engelska tidningar.
– Vårt budskap till besökarna på London Coffee Festival, och till alla andra som är intresserade av framtiden, är enkel: välj havredryck i stället för mjölk och rädda planeten, säger Oatlys creative director Michael Lee till The Grocer.
LÄS MER: Oatlys VD om reklamen och kaxighetenLÄS MER: Oatly förlorade i Marknadsdomstolen
Kommentarer
Genom att kommentera på Lantbruk så godkänner du våra regler.