Gå till innehåll
svg_comments atlicons_arrow svg_facebook svg_linkedin svg_mail atlicons_menu svg_playsvg_search atlicons svg_twitter atlicons_facebook_f atlicons_login dlp-lrftag
Lantbruk 18 mars 2014

Svenskt Kött kampanjar med livsmedelskedjorna

Den svenska grisen ska få upprättelse i ny kampanj i 700 butiker.

Maria Forshufvud, VD för Svenskt Kött, deltog i griskrismötet på landsbygdsdepartementet i februari. Då bildades arbetsgrupper för att försöka lyfta grisbranschen ur krisen. Nu har branschorganisationen startat en ny kampanj.
Maria Forshufvud, VD för Svenskt Kött, deltog i griskrismötet på landsbygdsdepartementet i februari. Då bildades arbetsgrupper för att försöka lyfta grisbranschen ur krisen. Nu har branschorganisationen startat en ny kampanj. FOTO: Ann Lindén

I maj drar branschorganisationen Svenskt kött igång en kampanj för att uppmärksamma det svenska grisköttets ursprung.

Kampanjen ska synas i cirka 700 butiker och görs i samarbete med LRF, Jordbruksverket, Axfood, Bergendahls, Coop, ICA och Lidl.

Kampanjen kommer att fokusera på det svenska grisköttets mervärden, den svenska stränga djurskyddslagstiftningen, att svenska grisar får ha knorren kvar, bara antibiotikabehandlas vid sjukdom och har större boxar än exempelvis tyska och danska grisar.

Relaterade artiklar

Till toppen