Gå till innehåll
laddar...
svg_comments atlicons_arrow svg_facebook svg_linkedin svg_mail atlicons_menu svg_playsvg_search atlicons svg_twitter atlicons_facebook_f atlicons_login dlp-lrftag
Ledare 27 januari 2017

Obegripligt, Facebook!

Facebook stoppade spridningen av LRF Mjölks kampanj "Hjärta mjölk" med hänvisning till att reklamen varit vilseledande.

Sedan i höstas finns LRF Mjölk med kampanjen "Hjärta mjölk" på sociala medier. I "Hjärta mjölk" återger LRF på ett lättsamt sätt fakta om mjölkens näringsinnehåll. Men i december stängde Facebook plötsligt av annonskontot, skriver tidningen Resumé.

När LRF Mjölk bad om en förklaring fick man veta att reklamen varit "vilseledande" och att den mötts av "omfattande negativ feedback från användarna på Facebook".

Svaret är obegripligt, det kan nog bara förklaras med att militanta veganer bombarderat Facebook med protester. Men de är knappast en majoritet. Min lilla protest var att gå in på sidan "Hjärta mjölk" och klicka "gilla". Alla Facebook-användare, som gillar mjölk och mjölkbönder borde göra detsamma.

LÄS MER: Debatt: För ut budskapet om mjölkens förtjänster

Det här är en ledarartikel skriven av Land Lantbruks ledarskribenter. Land Lantbruk är LRFs medlemstidning och partipolitiskt obunden.

Relaterade artiklar

Land Lantbruks Nyhetsbrev

Missa inga av de senaste nyheterna och aktuella debatterna inom de gröna näringarna!

Missa inga nyheter Gratis

Den information som du lämnar här kommer att behandlas i enlighet med vår personuppgiftspolicy. Vi rekommenderar att du läser den innan du går vidare.

Till toppen